בית / כללי / גישור גירושין

גישור גירושין

גישור גירושין הינו תהליך המאפשר לבני זוג שהחליטו על גירושין לקבל החלטות הקשורות בתהליך בדרך קצרה ונעימה ככל האפשר.

היתרונות של גישור גירושין

גישור גירושין מאפשר שיח פחות וישיר בין בני הזוג. בתהליך משפטי, לעומת זאת, השיח נעשה באמצעות מתווכים – עורכי דין, שופטים וכולי. לכן כאשר עורכים הסכמי גירושין בבית המשפט, האווירה עלולה להיות עכורה, ויכוחים חדשים עלולים לעלות, ובני הזוג עלולים לאבד את מעט האמון שנותר להם זה בזו. גישור גירושין מאפשר לבני הזוג לעבור את התקופה הלא פשוטה הזו במינימום כאב לב, במינימום ויכוחים ובצורה שתוציא את כולם מרוצים.

גישור גירושין עם ילדים

כאשר בני זוג נפרדים לאחר שכבר הביאו לעולם ילדים, מצבם מורכב ועדין יותר. בני הזוג אולי נפרדים זה מזו, אך מהילדים לא יוכלו לעולם להתגרש. הילדים, אשר סובלים בלאו הכי מעצם הפרידה של הוריהם, יסבלו עוד יותר אם הפרידה תיעשה בצורה של כעסים, מריבות ועורכי דין. לכן גישור גירושין יכול לעזור לא רק לבני הזוג, אלא גם לילדיהם, שיוכלו לעבור את התקופה בצורה רגועה, בלי מריבות שיבנו על גבם. הגישור גם יעזור להחלטות הקשורות בילדים – משמורת, דמי מזונות וכן הלאה.

תקשורת פתוחה

לגישור גירושין מגיעים בני הזוג מתוך הסכמה מלאה ומרצונם החופשי. לעובדה זו יש השפעה רבה על ההסכמים שייכתבו ועל העמידה בהם. אנשים נוטים יותר לכבד הסכמים שהגיעו אליהם מרצונם החופשי, מאשר הסכמים שנכפו עליהם במידה זו או אחרת. לעיתים, התקשורת הפתוחה והרגועה בגישור, עשויה אפילו לגרום לבני הזוג לשקול שנית את החלטתם, ולתת לנישואיהם הזדמנות נוספת.