בית / כללי / גישור משפחתי

גישור משפחתי

גישור משפחתי הוא שמו של סוג טיפול שנועד לעזור בבעיות משפחתיות סבוכות ומורכבות, בלי להגיע למצב של ייעוץ משפטי. גישור משפחתי יכול לסייע במגוון רחב של מקרים, שבהם דרוש צד שלישי שיעזור להשליט סדר במשפחה מצד אחד, אך אין צורך בצעד דרסטי כמשפט מצד שני.

באילו מקרים יבוא גישור משפחתי לידי שימוש?

גישור משפחתי יכול להועיל במקרים של חוסר הסכמה בין בני הזוג. כאשר ישנם חילוקי דעות רבים בין בני הזוג, ונוצרות מריבות, גישור משפחתי יוכל לסייע להם לגשר על הפערים ולהתחבר מחדש, ולמנוע מצב של גירושים. במצבים אחרים, בני זוג שכבר החליטו להתגרש יכולים להחליט על גישור משפחתי כדרך נעימה להחליט על עניינים כספיים, ענייני משמורת על הילדים וכן הלאה, כיוון שדיון משפטי בנושאים אלה עלול להיות נוקשה, חריף ולא נעים.

נושאים נוספים

גישור משפחתי יכול לסייע בעת כתיבת הסכם ממון. על מנת להימנע מחיכוכים ומויכוחים בעת כתיבת ההסכם, ניתן להיעזר בגישור שיעביר גם את הנושאים הבעייתיים על מי מנוחות.
גישור משפחתי מתאים גם למקרים של בעיות עם ירושה וצוואות – ויכוחים בין בני המשפחה בנושאי ירושה עלול להיות מכוער, והגישור יכול לעזור להחליק את פני הדברים. גם במצבים שבהם יש חיכוכים חריפים בין ההורים לבין ילדיהם הבוגרים, גישור משפחתי יוכל למנוע נתק בין שני הצדדים.

גישור לעומת בית משפט

הליך משפטי יכול לקחת זמן רב, ולהימשך כמה שנים. גישור, לעומת זאת, מסתיים בתוך כמה שבועות לכל היותר. הגישור משאיר את כל הצדדים עם טעם טוב, מכיוון שבניגוד למשפט, בגישור אין מנצחים או מפסידים, אלא כל אחד יוצא במילוי צרכיו המדויקים.