בית / כללי / תהליך קבלת החלטות

תהליך קבלת החלטות

פרטים על תהליך קבלת החלטות

קבלת החלטות

כל אחד מאיתנו נדרש לקבל החלטות מסוגים שונים פעמים רבות בחיים. קבלת החלטות מלווה אותנו מגיל צעיר מאד ובכל תחומי החיים, החל מההחלטה באילו גרביים לבחור הבוקר ועד להחלטות עסקיות כבדות משקל. ישנם אנשים שעבורם קבלת החלטות היא חלק אינטגראלי מהחיים, ללא קושי כלשהו. אולם ישנן אנשים רבים אשר מתקשים מאד בקבלת החלטות שונות, קלות וקשות כאחד.

קבלת החלטות כתהליך

אנשים אשר מתקשים בקבלת החלטות צריכים לדעת, שקבלת החלטות איננה דבר מיידי – זהו תהליך. בין אם מדובר בהחלטה רצינית וכבדת משקל, המשפיעה על החיים באופן משמעותי, ובין אם מדובר בהחלטה פשוטה ויומיומית, ישנו תהליך אשר מתנהל במוחו של האדם עד להחלטה. התהליך הזה כולל שיקול דעת לגבי היתרונות והחסרונות של כל החלטה, עד להחלטה על האפשרות הטובה יותר.

התמודדות עם ההחלטה

אנשים רבים פוחדים להחליט, משום שהם יודעים כי בכל דבר שיבחרו, תמיד יתהו מה היה קורה אילו בחרו באפשרות השנייה. אך התהייה הזו היא מיותרת ופוגעת מאד באיכות החיים. לאחר שמקבלים החלטה, יש להחליט גם להיות שלמים עם הבחירה, לא לנסות לתהות על דברים שאינם רלוונטיים, לא להתחרט – אלא להמשיך באומץ ובשמחה עם ההחלטה. לא קל לבצע זאת, אבל בהחלט משתלם.