בית / כללי / גישור זוגי

גישור זוגי

גישור זוגי הוא תהליך של מציאת פשרה בין בני זוג במקרים בהם מתגלעים חילוקי דעות. גישור זוגי נועד לטפל בבעיות בין בני הזוג בצורה רגועה ומכובדת ככל האפשר. בני הזוג המגיעים לגישור מגיעים אליו בהסכמה ומתוך רצון להגיע לעמק השווה בצורה יפה.

למי מתאים גישור זוגי?

כתיבת הסכמי ממון. הסכם ממון הוא נושא רגיש, ובעת כתיבתו עלולים להתגלות חילוקי דעות וחיכוכים בנושאים שונים. לכן מומלץ לפנות לגישור, שיסייע לבני הזוג לכתוב את ההסכם בלי להיגרר למריבות.
חילוקי דעות בין בני הזוג. גישור יכול לסייע במקרים שבהם יש חוסר הסכמה עקרוני בין בני הזוג בנושא מסוים, והם אינם מצליחים להגיע לעמק השווה בכוחות עצמם. בגישור ישמיע כל אחד את דעתו, והמגשר יוכל לעזור לשני בני הזוג לראות את הדברים באור אחר, עד שיגיעו להסכמה.
דיונים שלאחר ההחלטה להתגרש. דיונים של חלוקת רכוש, משמורת וכן הלאה אינם חייבים להתבצע בבית משפט או באמצעות עורך דין. אם בני הזוג מעוניינים להמשיך ולשמור על יחסים טובים בתוך המשפחה, הגישור הינו הדרך היעילה ביותר לפתור את כל הבעיות ללא סכסוכים מיותרים.

גישור זוגי לעומת הליך משפטי

הליך משפטי יכול להמשך שנים. הוא מורכב, מצריך עורכי דין וממון רב, והוא קשוח ולא נעים. גישור זוגי, לעומת זאת, אורך לא יותר ממספר שבועות, והוא מותיר את כל הצדדים בתחושה טובה.

גישור זוגי לעומת טיפול זוגי

טיפול זוגי נועד לעזור לבני זוג לשקם את מערכת היחסים ביניהם. זהו טיפול ארוך טווח, המסייע לכל אחד מבני הזוג בנפרד ולשניהם ביחד, לבנות מערכת זוגית תקינה. גישור מיועד לטפל בנושא ספציפי אחד או שניים, בטיפול קצר, במטרה להגיע להסכם כלשהו בעל תוקף משפטי.