בית / מאמרים / טיפול זוגי

טיפול זוגי

ישנה תחושה שימי הזוהר מאחוריכם? מרגישים כלואים במערכת היחסים?
לא מבינים איך הגעתם למצב הזה או איך לעזאזל יוצאים ממנו? מהרהרים בלי הרף בעתידכם?
אתם בוודאות לא הראשונים להרגיש כך ותשמחו לשמוע שזה ממש נפוץ, ממש לא סוף העולם ויש דרכים להחזיר את הניצוץ ולשקם את הקשר שהשקעת כל כך הרבה ביצירתו, ככל הנראה שאתם זקוקים לטיפול זוגי.
אם אתם נמנים על אלה שלא מוכנים להרים ידיים בקלות או לגלגל את מלוא האחריות על בן או בת הזוג ואתם מבינים את הצורך לאחות את השברים במערכת היחסים או חשים שאפשר להדליק שוב את הניצוץ אם אתם מרגישים שיש על מה להילחם במערכת היחסים שבה אתם נמצאים קחו לכם רגע לקרוא על טיפול זוגי שייתכן ויחזיר אתכם למסלול.

מתי מתעורר צורך בטיפול זוגי?
לעיתים רבות אנו עוברים על פני החיים בלי היכולת לשים את האצבע על הרגע שבו חל השינוי, וזאת משום שהשינוי או ההידרדרות אינם קורים ברגע אל מתגנבים לשגרת היום יום שלנו באיטיות בדברים הקטנים, השינויים האלה באים לידי ביטוי בקבלת בן/בת הזוג כמובן מאילו, בפחות מתן תשומת לב, בירידה בתכיפות קיום יחסי המין במריבות קטנוניות, בשתיקה רועמת ובעוד סממנים רבים של שיגרה וריחוק.
היכולת להבין את הצורך בטיפול זוגי היא כבר צעד בכיוון הנכון.

מדוע לגשת לטיפול זוגי?
בין אם ההמלצה לגשת לטיפול זוגי הגיעה מחברים או מבני משפחה ובין אם זוהי החלטה שהגעתם אליה בכוחות עצמכם, כל זוג בעל קשיים חייב לעצמו, לבן או בת הזוג ובמיוחד לילדים אם יש כאלה את האפשרות לקבל עזרה מקצועית ולנסות לשקם את הקשר או המשפחה, להתאמץ עוד קצת כדי להציל את הכל, מרביתנו לא קפצנו למערכת היחסים בעיניים עצומות, עשינו בחירה מודעת ומושכלת ועל כן יש ערך אדיר למן הזדמנות אמתית לתיקון מערכת היחסים.

מהו טיפול זוגי?
במהלך טיפול זוגי תטופלו בסוג טיפול כזה שיאיר את עינכם למצוקות בני זוגכם ולחלקכם במצוקות אלה וכך גם בן/ת הזוג, יאבחן את הגורמים להתרופפות בניכם יוביל ויסביר לכם מהם הדרכים לראות שוב את הצדדים החיוביים שבגינם התאהבתם וידריך כיצד עליכם להתקרב שוב.
חשוב לקחת בחשבון כשניגשים לטיפול זוגי שכשם שאתם רואים כעת את המגרעות של בן/בת הזוג ישנם שני צדדים למטבע ומהצד השני לרוב הדברים לא חיוביים יותר לכן קבלו על עצמכם שחלקכם במצב הקיים שווה ערך של בן/ת הזוג ומשם תוכיחו לעצמכם ולבן/בת הזוג את נכונותכם ומחויבותכם להצלחת הטיפול הזוגי.