בית / כללי / כיצד תשיג ביטחון עצמי

כיצד תשיג ביטחון עצמי

כיצד תשיג ביטחון עצמי  מאמר בנושא כיצד תשיג ביטחון עצמי

ביטחון עצמי

אנשים רבים רוצים להשיג ביטחון עצמי. ביטחון עצמי הוא היכולת של האדם להכיר בכוחותיו וביכולותיו בלי לשים לב לצורה שבה הסביבה רואה אותו, ומבלי לחשוש מכישלונות ומתקלות. חשוב להבדיל בין ביטחון עצמי לבין גאווה – גאווה נשענת לרוב על דברים שקריים, היא מופרזת והיא מתייחסת בעיקר לנתונים חיצוניים כמו יופי, כסף וכדומה. לעומת זאת, ביטחון עצמי נשען על המציאות, ומתמקד בתכונות פנימיות כמו רגישות, חכמת חיים וכדומה. לכן, אדם שיש לו ביטחון עצמי לעלם לא ירגיש עלוב, מפני שגם כאשר הוא נכשל, הוא עדיין בטוח באיכותו.

כיצד תשיג ביטחון עצמי

כדי להשיג ביטחון עצמי, עליך ללמוד מהניסיון, ולא לחזור על טעויות פעמיים. אתה יכול להזכיר לעצמך שוב ושוב חוויות חיוביות שעברת על מנת לחזק את הביטחון העצמי שלך. בנוסף, כאשר אה מצליח, פרגן לעצמך מחמאות ומחשבות חיוביות, ואילו כאשר אתה נכשל, השתדל לחשוב על העניין בצורה עניינית, להסיק מסקנות ולא לטבוע במחשבות שליליות. כאשר מתמידים בעצות אלו, ניתן להשיג ביטחון עצמי גבוה מאד, בזכות האימון הקבוע במחשבות חיוביות.

ישנן עוד דרכים רבות להשיג ביטחון עצמי, וניתן ללמוד אותן בסדנאות שונות ובקורסים שונים אשר מלמדים כיצד לפתח את הביטחון העצמי.